Priorytety w pracy z klientem. Czy można osiągnąć wyznaczone cele?

Posted on 5 min temu 317 wyświetleń
Z naszym Klientem – firmą Jungheinrich – spotkaliśmy się przy okazji współpracy z agencją nieruchomości Axi Immo, która doradzała Klientowi przy szukaniu, a później i najmie nowego biura dla części zarządowej firmy.

USTALANIE CELÓW – ANALIZA.

Już na pierwszym spotkaniu dało się poczuć, że rozmawiamy z ludźmi zaangażowanymi w to co robią, którzy mają jasno sprecyzowany cel. Cel, w sytuacji tworzenia nowego biura to słowo klucz, bo to nie sama przeprowadzka jest celem samym w sobie, a raczej coś co powinno się zadziać dzięki tej zmianie. Wspólnie z zespołem zajmującym się relokacją po stronie Klienta, wyznaczyliśmy cele biznesowe, których osiągnięcie ma zagwarantować nowe biuro. Wizja ich osiągnięcia towarzyszyła nam przez cały czas trwania procesu projektowego.

Priorytety:

– Ułatwienie komunikacji, współpracy i zarządzania – rozumiane jako stworzenie komfortowych warunków do rozmów telefonicznych lub realizacji prac zespołowych w taki sposób, by nie utrudniać pracy innym osobom, a także wyposażenie powierzchni w narzędzia ułatwiające współpracę oraz umieszczenie osób zarządzających w bliskiej odległości od zespołów, którymi kierują.

– Oszczędność kosztownej powierzchni – wykorzystanie każdego możliwego obszaru oraz mądre zaaranżowanie przestrzeni.

– Szybkość i łatwość zmian – rozumiane jako możliwość łatwego przearanżowania przestrzeni oraz dbałość o spójność koncepcji.

– Zdrowie, ergonomia, komfort – rozumiane jako zapewnienie zdrowych i dobrze wyposażonych stanowisk pracy, które pozwolą na wykonywanie efektywniej swoich obowiązków. Wygodne fotele pracownicze były dla naszych rozmówców bardzo istotne.

– Warunki do pracy w skupieniu – ze względu na wykonywany rodzaj pracy oraz dość duży obszar open space, Klientowi zależało na tym, by pracownicy mogli wykonywać swoje obowiązki w komfortowych warunkach. Zapewnienie im komfortu akustycznego oraz podziału przestrzeni tak, by spowodować uczucie intymności było bardzo ważnym elementem.

Do wytycznych związanych z celami biznesowymi dołożyliśmy analizę wizerunkową, której założenia były następujące – projekt biura powinien być całościowy i spójny. Cała aranżacja miała być zaprojektowana w sposób zgodny z kolorystyką oraz wytycznymi korporacyjnymi firmy Jungheinrich. Minimalizm i funkcjonalność powinna stanowić hasła przewodnie w całym projekcie.

JAK WYGLĄDAŁA WSPÓŁPRACA I CO POWSTAŁO?

W odpowiedzi do potrzeb, w efekcie pracy nad projektem stworzyliśmy biuro, które realizuje powyższe cele biznesowe. Przede wszystkim dzięki układowi funkcjonalnemu przestrzeń jest dobrze wykorzystana.

Open space zlokalizowany wokół głównej komunikacji budynku, przepleciony jest salami funkcyjnymi. Powstał open space z ludzką twarzą… odczarowany – dużo bardziej przyjazny niż ten z, którym nadal wielokrotnie go kojarzymy. Bardzo często w swojej pracy spotykamy się z Klientem pełnym obaw przed dużą otwarta przestrzenią, w której hałas buszuje pomiędzy stanowiskami, skutecznie odciągając od obowiązków. Niekomfortowe warunki do pracy w skupieniu odbijają się echem i tworzą nieprzyjemną atmosferę stresujących korporacyjnych przestrzeni … to właśnie tego chcieliśmy uniknąć. Mieliśmy za zadanie stworzyć miejsce, gdzie otwarta przestrzeń i swobodny przepływ ważnych informacji pomiędzy zainteresowanymi spotka się z naturalnym podziałem na strefy i poczuciem intymności. Opracowaliśmy ażurowe przegrody, dzięki którym mogliśmy szatkować przestrzeń.

Dzięki modułowości rozwiązania mogliśmy swobodnie kształtować biuro pamiętając o tym, że nic nie pozostawia w nim śladów na stałe. Za każdym razem, kiedy będzie taka potrzeba możemy w bardzo łatwy sposób zmienić cały układ, powiększyć lub zmniejszyć wybrane strefy a po kilku latach zabrać mebel ze sobą, by towarzyszył firmie w kolejnym miejscu. Bardzo zależało nam na tym, aby rozwiązanie, które powstanie na potrzeby konkretnej Firmy nie  okazało się konceptem jedynie dekoracyjnym. Zaprojektowaliśmy je w taki sposób, by w wolnych przestrzeniach można było umieścić boksy na dokumenty. Dzięki temu połączyliśmy względy estetyczne z praktycznym wykorzystaniem mebla. Zaprojektowany przez nas element powtarza się w całym biurze i pomimo tego, że za każdym razem przybiera nieco inny wygląd, to ta konsekwencja powoduje to, że biuro jest spójne i całościowe.

Ostatecznie miejsca spotkań w postaci zamkniętych przestrzeni zapewniają większą intymność, możliwość pracy w skupieniu czy prowadzenie szybkich spotkań. W tych miejscach człowiek czuje się mniej obserwowany i nie doświadcza wielu bodźców zarówno wzrokowych, jak i dźwiękowych. Aby to osiągnąć ważne było zastosowanie dodatkowego wygłuszenia w przestrzeniach niewidocznych gołym okiem – pod podłogą oraz nad podwieszonym sufitem. Do umówionych spotkań, przy których konieczna jest prywatność przeznaczone są: sala konferencyjna- przy dużych spotkaniach oraz gabinety ze stołami konferencyjnymi przy spotkaniach w mniejszym gronie. Poszczególne pomieszczenia mogą być także wykorzystywane jako budki telefoniczne.

Ważnymi punktami na planie biura są kuchnia, coffe point oraz chillout. To w nich dochodzi do nieformalnych spotkań podczas posiłków czy porannej kawy. W tym czasie można załatwić wiele spraw, które godzinami czekają w skrzynce mailowej.

FINAŁ.

Zmiana rozumiana jako nie tylko relokacja biura ale i szeroko rozumiana poprawa warunków pracy nie byłaby możliwa bez analizy potrzeb oraz przeszkód z jakimi borykało się dotychczasowe biuro.  Zmianę udało się osiągnąć dzięki dobremu kontaktowi, szybkim reakcjom oraz dużemu zaufaniu zarówno z jednej i drugiej strony. Ważne także były skonkretyzowane wytyczne klienta określone dzięki analizie celów biznesowych  oraz duża chęć poprawienia dotychczasowej sytuacji w biurze. Poza tym dzięki analizie wizerunkowej powstało biuro spójne w swoim wyrazie funkcjonalne i minimalistyczne. Głównymi motywami, które przeplatają się w całym biurze są elementy miękkie w odcieniach szarości, czerń, żółć, biel oraz elementy twarde o wyglądzie drewna co czyni biuro zarówno nowoczesne jak i ponadczasowe.  W efekcie powstał koncept wizerunkowy biura, który będzie kontynuowany w kolejnych siedzibach.

 

 

autorzy:

Magdalena Majerowska, Anna Jaszczur, Tomasz Makowski

Mail: makowski@helikon.pl
WWW: helikon.pl

 

 

Co o tym myślisz?

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Brak komentarzy

Przeczytaj także
Sposób na Archimedesa, czyli jak stworzyć wnętrze wpływające na naszą kreatywność
Priorytety w pracy z klientem. Czy można osiągnąć wyznaczone cele?