Historia biura HRS.

Posted on 4 min temu 355 wyświetleń

Biuro HRS to spełnienie fantastycznych wizji ze świata fantazy. Wiemy, że większość swojej kariery zawodowej spędzamy w biurze. Wynika z tego, że według danych Organizacji Współpracy Gospodarczej i Rozwoju – średnio, Polacy, w biurze w 2018 r spędzali 1832 godziny rocznie.

CELE

Wystrój biura jest, i będzie, jednym z ważnych elementów mających ogromny wpływ na efektywność pracowników, ich motywację oraz zaangażowanie.  Niejednokrotnie kontrahenci, przyszli pracownicy patrząc jak wygląda biuro – podejmują decyzję o współpracy lub zatrudnieniu.

EFEKTY

Podczas pracy nad projektami nowych biur wiele razy słyszałem, że dzięki zmianom jakie wprowadziliśmy, nasi Klienci nawiązywali współpracę, podpisywali kontrakty z nowymi partnerami biznesowymi,  zatrudniali najlepszych pracowników w swojej branży- mówi Tomasz Wincenciak.

Rozpoczynając prace nad projektem biura HRS, mieliśmy przyjemność spotkać się z Panią Weroniką Pazdro- osobą odpowiedzialną za projekt ze strony Klienta. Zwiedziliśmy całe biuro HRS, ustaliliśmy priorytety. Pozwoliło nam to na zbudowanie solidnych fundamentów, do których odnosiliśmy się przez całą realizację.

Nowoczesne biuro HRS.

Pani Weronika dała się poznać jako osoba otwarta i kreatywna. Dodatkowo mając duże doświadczenie w zarządzaniu biurem, wiedzę techniczną podejmowała sprawnie decyzje. Dzięki połączeniu z naszym zespołem, mogliśmy wytworzyć synergię mającą duży wpływ na efekt finalny. W skład zespołu wchodzili projektantka Magdalena Majerowska Pukacz, lider projektu Tomasz Wincenciak i specjalista ds. obsługi Klienta Jacek Święcicki.

WYZWANIA

Jednym z głównych założeń było maksymalne, efektywne wykorzystanie powierzchni. Drugim przygotować biuro, w którym dobrze będą czuć się pracownicy oraz osoby przyjeżdżające z innych krajów.

Wszyscy mieli czuć się komfortowo w nowych przestrzeniach, móc pracować efektywnie, nie przeszkadzać sobie wzajemnie. Przeprowadzone badania i ankiety pozwoliły na określenie oczekiwań pracowników. Dużym wyzwaniem było zorganizowanie przestrzeni pod różne procesy.  Bo były zespoły z różnymi potrzebami. Jedne osoby dużo rozmawiały przez telefon w różnych językach, a z drugiej strony, inne działy np. IT, które potrzebowały ciszy i skupienia.  Ponadto, firma była ulokowana na różnych kondygnacjach, co utrudniało szybką komunikację. Tak bardzo potrzebną w dzisiejszych czasach do sprawnego funkcjonowania organizacji.

Model 3D

Po przygotowaniu wstępnych inspiracji, wypracowaliśmy wizję nowego biura HRS.  Jego koncepcję przedstawiliśmy w formie modelu 3D, dzięki czemu zespoły mogły obejrzeć swoje stanowiska, wnieść pomysły i uwagi. Taka forma pracy, pozwoliła na szybkie wprowadzanie zmian. Na nowej powierzchni znalazło się więcej małych sal, przestrzeni do szybkich spotkań czy rozmów lub do pracy w skupieniu. 

KONCEPCJA FANTAZY: KRAINA SAG

W następnym etapie pracowaliśmy nad identyfikacją wizualną.

Z przeprowadzonych ankiet wynikało, że pracownicy dobrze odnajdą się w przestrzeniach nawiązujących charakterem do znanych i lubianych z literatury sag. I tak, o to, pojawiły nam się CINTRA, GOTHAM, METROPOLIS, HOGSMEADE, SPRINGFIELD, DEATH STAR, MINAS TIRITH, WINTERFELL.

Akcenty fantazy.

Dzięki dużemu zaangażowaniu i kreatywności obu stron wypracowaliśmy, zadowalający efekt w postaci sal i stref, które miały swój niepowtarzalny klimat.

Połączenie mebli biurowych z przestrzeniami wyjętymi wprost z fantastycznych powieści, dodało przyjemnego domowego i ciekawego charakteru.

INDYWIDUALNE POTRZEBY

Praca na modelu 3D pomagała weryfikować wszystkie pomysły dotyczące rozkładu stanowisk pracy. Tworząc biuro HRS, pamiętaliśmy o indywidualnych potrzebach pracowników.

Ważne okazały się miejsca na dokumenty, miejsca na rzeczy osobiste (kaski dla osób jeżdżących rowerem, motocyklem czy pojazdami elektrycznymi). 

W trakcie wywiadów, podczas badań, pracownicy zwracali uwagę na odpowiednią izolację akustyczną pomieszczeń. W nowym biurze pojawiły się elementy pochłaniające dźwięk.

Dużo dała też naturalna zieleń, która wpłynęła na jakość powietrza, i umożliwiła rozproszenie dźwięku.

Istotnym elementem było również zadbanie o wysokich pracowników. Możliwość dostosowania wysokości blatów do ich wzrostu znacząco poprawiło komfort pracy. Dla osób lubiących pracować w pozycji stojącej, pojawiały się takie stanowiska na zasadzie hot desków.

MULTIFUNKCJONALNOŚĆ

HRS postawił na multifunkcjonalność i maksymalne wykorzystanie powierzchni. Dwie kuchnie, zyskały dodatkową funkcjonalność bo, poza godzinami spożywania posiłków, pełniły rolę miejsc spotkań na zasadzie from eating to meeting

Mobilne trybuny.

Również trybuny pełniły wiele funkcji. Najpierw zasiadali na nich kibice obserwujący mecz, w ramach rozgrywanej ligi futbolu stołowego. Po chwili stawały się audytorium,  przed którym można było prowadzić szkolenia, czy też zaprezentować nowinki technologiczne.

Podsumowując, efekt końcowy zachwycił pracowników, jak i osoby z zewnątrz. Klimat jaki stworzyliśmy z Panią Weroniką spotkał się z bardzo pozytywnym odbiorem.  Jest to zasługa współpracy na linii  Klient Pani Weronika Pazdro – projektant Magdalena Majerowska Pukacz.

autor: Tomasz Wincenciak lider projektu w Helikon S.A.

Masz podobne cele i wyzwania.

Napisz do mnie: wincenciak@helikon.pl

Co o tym myślisz?

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Brak komentarzy

Przeczytaj także
BIURO SPÓJNE I NOWOCZESNE.
Historia biura HRS.