Jak Cię widzą, tak Cię piszą

Posted on 2 min temu 1047 wyświetleń

Wyobraźmy sobie spotkanie rekrutacyjne. Kandytat obserwuje wnętrze biura.

Już podczas pierwszej rozmowy z kandydatem jesteśmy w stanie określić nasze stanowisko wobec niego, a nawet podjąć decyzję o zaproszeniu go do drugiego etapu. Zwróćmy jednak uwagę, że przyszły pracownik również ocenia chęć podjęcia z nami współpracy.

Wizerunek firmy

Wygląd, lokalizacja oraz aranżacja przestrzeni biura świadczą o kulturze organizacyjnej firmy, są wizytówką, na którą zwracają uwagę potencjalni pracownicy. Wnętrze biura w znaczącym stopniu może wpłynąć na decyzję kandydata. Wizerunek firmy jako dobrego pracodawcy ma decydujący wpływ na skuteczność procesów rekrutacyjnych. Chcąc sprostać rosnącym oczekiwaniom przyszłych pracowników i zapewnić sobie zainteresowanie oraz lojalność osób już pracujących, pracodawcy muszą zadbać o pozytywny wizerunek zarówno własny, jak i przestrzeni firmy.

Miejsce pierwszego kontaktu

Biuro jest miejscem pierwszego kontaktu z klientem, kandydatem starającym się o pracę oraz innymi osobami, które z jakiegoś powodu odwiedzają naszą firmę. Dobre pierwsze wrażenie ma niezwykły wpływ na kształtowanie wizerunku oraz budowanie dalszych biznesowych i personalnych relacji.

Wygląd biura oraz wszelkie benefity oferowane przez pracodawców stały się instrumentami marketingowymi. Inwestycja w przestrzeń biurową umożliwia zatrzymanie pracowników oraz pozyskanie nowych specjalistów. Nie istnieje jednak jeden schemat na dobry projekt biura. Kreatywna i atrakcyjna przestrzeń to nie tylko ciekawy pomysł zaczerpnięty z panujących trendów czy katalogu, ale rzeczywista potrzeba, którą dostrzegli pracodawcy.

Przestrzeń, ludzie, procesy

Zaprojektowanie przestrzeni biurowej nie jest wyłącznie doborem mebli czy dodatków, które nadają otoczeniu specyficznego klimatu. Biuro tworzą ludzie, specjaliści w swojej branży, którzy codziennie stają przed nowymi wyzwaniami.

Projekt biura powinien w optymalny sposób połączyć trzy bardzo istotne elementy organizacji: ludzi, przestrzeń oraz procesy. Odpowiednio zaaranżowana przestrzeń wspiera pracowników w kreowaniu nowych pomysłów i realizowaniu codziennych aktywności. Biuro dostosowane do różnych stylów pracy i stwarzające odpowiednie warunki do realizacji zadań zespołowych, zwiększa efektywność pracowników.

Ponadto, daje poczucie przynależności do zespołu i firmy oraz buduje motywację i przynosi satysfakcję z wykonywanej pracy.

Każda firma to ludzie, którzy kreują, budują oraz pracują na sukces organizacji. To ludzie tworzą markę, opowiadają o firmie i to właśnie Ci ludzie decydują w jaki sposób organizacja odbierana jest w najbliższym otoczeniu.

Dlatego tak ważne jest budowanie pozytywnego wizerunku pracodawcy jako firmy, w której warto pracować i którą warto zarekomendować innym. 

autor:  Katarzyna Stalmach

Mail: stalmach@helikon.pl
WWW: helikon.pl

Co o tym myślisz?

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Brak komentarzy

Przeczytaj także
15 trendów w tworzeniu nowoczesnych biur
Jak Cię widzą, tak Cię piszą