Wizerunek też sprzedaje

Posted on 2 min temu 245 wyświetleń
Potwierdzone jest, że pozytywny wizerunek firmy, którego odzwierciedleniem jest również wygląd biura ma duże znaczenie marketingowe, wpływając na wizerunek firmy pośrednio i bezpośrednio. Pośrednio podczas rekrutacji nowych pracowników oraz zatrzymaniu najlepszych lub jako dodatkowy element motywujący. Bezpośrednio poprzez wpływ na naszych dostawców i klientów, którzy mówiąc wprost robią wielkie oczy i mówią „wow” zwiedzając nasze biuro.

To naturalne, że oceniamy to, co widzimy. Dlatego zarówno w życiu prywatnym, jak i w życiu zawodowym, poprzez wizerunek możemy w sposób świadomy wpływać na odbiór i wrażenia. Jednym z głównych elementów podlegających ocenie jest przestrzeń, w której się znajdujemy, ale co najważniejsze, poprzez odpowiednią aranżację można ją kontrolować i na nią wpływać.

Jeszcze dziesięć lat temu biuro było tylko miejscem pracy. Ekonomicznie i schludnie przygotowaną powierzchnią, w której pracownicy wykonywali swoje codzienne zadania. Pojedyncze firmy kładły ogromny nacisk na wizerunek biura, w sposób świadomy kształtując ich wygląd.

Dziś biuro jest już nie tylko elementem, który powinien w jakimś stopniu być spójny z identyfikacją wizualną czy branżą w której działa, ale przede wszystkim świadczy o sukcesie rynkowym. Wszyscy prowadząc biznes chcemy odnosić sukces, dlatego wybierając partnera biznesowego, chętnie wspieramy się liderem w swojej dziedzinie.

Potwierdzone jest, że pozytywny wizerunek firmy, którego odzwierciedleniem jest również wygląd biura ma duże znaczenie marketingowe, wpływając na wizerunek firmy pośrednio i bezpośrednio. Pośrednio podczas rekrutacji nowych pracowników oraz zatrzymaniu najlepszych lub jako dodatkowy element motywujący. Bezpośrednio poprzez wpływ na naszych dostawców i klientów, którzy mówiąc wprost robią wielkie oczy i mówią „wow” zwiedzając nasze biuro.

Dodatkowym benefitem jest zawsze PR, który powstaje przy takich zmianach i efekcie końcowym. Najlepsze biura trafiają na strony gazet i portali, będąc przykładem komfortowych i efektownych miejsc pracy.  Wspiera to sprzedaż i funkcjonowanie firmy, ale równocześnie stanowi pewien ekwiwalent wydatków mediowych. Stąd pomysł by współczesne biura aranżować z trzech zasadniczych źródeł (budżetów): administracyjnych, HR-owych i marketingowych, gdyż wszystkie 3 obszary w wymierny sposób korzystają z nowego biura.

 

autor: Jacek Parysek

WWW: helikon.pl

Co o tym myślisz?

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Brak komentarzy

Przeczytaj także
Proces projektowy krok po kroku
Wizerunek też sprzedaje